Mycie włosów odżywką - o co chodzi?

  Kiedyśtam pisałam o OMO, któremu byłam wierna przez ostatnie 9 miesięcy i nadal jestem. Zauważyłam, że przy nasadzie moje włosy puszą się i są strasznie nieokiełznane, kiedy na długości są błyszczące i sypkie. Winiłam za to OMO, bo to w końcu na długości mam odżywkę, natomiast u nasady szampon. Długo broniłam się przed myciem włosów odżywką. Nie wyobrażałam sobie tego, ale postanowiłam spróbować, kiedy w moje rączki wpadła maska BingoSpa. Olśniło mnie.

Polega ona na tym, aby wybrać odżywkę z odpowiednim detergentem myjącym. Nie wszystkie odżywki go mają. Ważne, aby zawierała Cetrimonium Chloride. (ta reguła nie zawsze się sprawdza :)) Nie może zawierać silikonów, parafiny, protein, wielu olejków czy SLS. Generalnie powinna mieć jak najkrótszy skład. 

Dla kogo jest ta metoda? Myślę, że dla włosów suchych, zniszczonych, wysokoporowatych i kręconych. Dla dziewczyn, które myją włosy codziennie a nie chcą używać wciąż szamponu. Wydaje mi się, że każdy powinien spróbować tego sposobu na sobie.

Jakie odżywki/maski się do tego sprawdzą? :) Balsamy Mrs. Potters, BingoSpa, Gloria, Kallos, Joanna, Isana czy nawet odżywką Garniera AiK :) Po więcej i szersze informacje zapraszam was na WIZAŻ.

Dla moich ekstremalnie suchych włosów jest to miła odskocznia. Po odżywce są okiełznane, nie puszą się. Jak wyżej wspomniałam do tego celu używałam BingoSpa drożdżowej, przyznam szczerze, że nie sprawdzałam, czy ma właściwości myjące na papierku, ale w praktyce zdecydowanie tak. Nawet moja babcia przy bardzo cieniutkich włoskach chwali sobie ją w roli szamponu. Próbowałam z Isaną żółtą, efekt był bardzo podobny jednak strasznie niewydajny. BingoSpa otrzymujemy w 500 ml pojemniku, a mycie odżywką wymaga jej w dość sporej ilości. w planach mam zakup Mrs. Potters aloesowego. :)

Jeśli ktoś dotrwał do końca tego postu to bardzo dziękuję. Znałyście ten sposób? :) Lubicie mycie odżywką?

7 komentarzy:

  1. Lubię myć odżywką, ale w moim przypadku Mrs. Potters się nie sprawdza :(

    OdpowiedzUsuń
  2. raz czy dwa spróbowałam i nie pasowało mi :/mam za cienkie włosy na mycie odżywką, zaraz przyklap

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie mycie odżywką się sprawdza , ale nie każdego dnia . Zazwyczaj robię o 2 razy w tygodniu myję Alterrą , następnie nakładam maskę i efekt super jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę! I dziś chyba wypróbuję, bo jutro będzie szansa na ponowne umycie, jak włosy będą zbyt tłuste. A czy myślisz, że po umyciu odżywką (ISANA) mogę jeszcze nałożyć maskę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Moich włosów raczej odżywką nie dałoby się domyć, więc to nie jest metoda dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam, ale chętnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja skalp szamponem, a reszte odzywka, jedynie w ten sposob,sama odzywka nie wiem czy bym sie przemogla:)

    OdpowiedzUsuń